Klachten regeling 2024-01-11T10:24:11+00:00

Klachtenregeling

Een klacht over uw fysiotherapeut

Indien u niet tevreden bent over de behandeling en heeft u op- of aanmerkingen, laat dit uw fysiotherapeut dan weten.

In gesprek met uw fysiotherapeut

Bij klachten zal er een gesprek volgen tussen u als client en uw fysiotherapeut.

Voor advies over de aanpak van het gesprek kunt u terecht bij een patiëntenorganisatie, zoals Zorgbelang. Bij Zorgbelang kunt u ook een probleem melden in plaats van meteen een klacht in te dienen.

Waar kunt u terecht met uw klacht?

Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij twee instanties met uw klacht terecht: De Klachtencommissie en het Regionaal Tuchtcollege. Lees meer over wat deze instanties voor u kunnen betekenen. Welke instantie u kiest, is afhankelijk van het doel dat u wilt bereiken. Iedere commissie heeft namelijk een andere bevoegdheid om maatregelen te nemen. In alle gevallen behandelt een onafhankelijke commissie uw klacht. De behandeling van de klacht is gratis, uitgezonderd de (eventuele) kosten van bijstand, bijvoorbeeld als u een advocaat inschakelt. Vanzelfsprekend gaan alle commissies zeer zorgvuldig en vertrouwelijk met uw klacht om.

Fysio Steve – Fysiotherapie Nieuwegein